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[공략/Tiny dice dungeon] 데미지 계산 및 아이템 리스트

오늘은 게임의 핵심인 주사위 데미지 계산 방식을 알려드립니다.

 

The equipped item increases the damage of the hero/monster depending on: A) What they are attacking and B) What element they are themselves.  A fire monster equipped with a '+5% fire attack' item will: A) Do 5% more damage against fire, and B) Do 5% more damage with fire-based attacks.

Items will NOT boost each other's bonuses, so a +40% attack and a +50% attack will result in 190% total damage, not 210%.

Physical based monsters (symbolised by a sword Attack icon) will have their damage boosted equal to the physical ATK percentage of their equiped item when fighting elemental monsters, however if the player is fighting physical monster then he/she recieves 50% higher damage multiplier for each item equiped. For example:  A +40% Physical ATK item will: A) Add 40% to all Physical damage they do, and B) Add another 20% to all damage against Physical based monsters on top of that for a total of +60% to the damage multiplier.

 

포이즌은 생략하도록 하겠습니다. 일반어택기준으로 위키아에 나온 내용을 포스팅하겠습니다.

 

우선 데미지는 내가 무슨 속성인지, 공격대상이 뭔지에 따라 데미지가 달라집니다.

 

화염속성 몬스터가 +5%화염공격 템을 차고 있을 경우

1. 화염속성 상대에게 5%데미지를 더 주게 되고 2. 화염기반 공격도 5% 추가뎀지가 있습니다.

(즉, 화염속성 공격다이스가 아니라해도 5%가 있고 화염속성 몹이면 또 5%추가 뎀지가 있다는 겁니다)

 

추가뎀지 %는 합연산입니다. (210%는 왜 나왔는지 모르겠네요. ㅋㅋ)

 

물리속성 몬스터는 타속성몹과 싸울때 장비에 물리공격추뎀에 영향을 받습니다. 즉, 물리 속성 몹은 물리뎀지 올리란 얘기죠. 근데 속성몹보다 물리속성 상대에게 공격하면 50% 또 추가뎀지가 있습니다.

 

예를 들어보죠.

+40% 물리공격력 템은

1. +40% 물리공격뎀지를 가집니다.

2. 물리속성 상대에게는 +40+20%=60%가 적용되는 겁니다.

 

자세한 사항은 http://tinydicedungeon.wikia.com/wiki/Items 를 참고해주시고

 

아이템 서칭도 되니깐 자주 가시면 될것입니다.

(저도 맨날 여기서 봅니다. 여기랑 몬스터 레퍼런스 페이지를 가장 많이 보네요)

 

이외에 속성 상관관계가 있습니다.

 

물->불->자연->물로 추가 뎀지가 또 있습니다. 물은 불을 잡고 불은 자연을, 자연은 물을 잡는 형태죠.

이건 앞서 언급한 추뎀시스템이랑은 또 다른 개념입니다.